Vytauto Didžiojo universiteto Šakių „Žiburio“ gimnazija

Mokytojų kelionė į Kretingą

  • Paskelbė : Jurgita Bataitienė
  • Paskelbta: 2025-10-21
  • Kategorija: Išvykos

Mokymasis už mokyklos ribų – pasirenkant įvairius žygių maršrutus, greta įdomių miesto statinių, parke, prie vandens telkinių, urbanistinėse vietose, dvaruose, muziejuose ar mokslo centruose – neabejotinai praturtina vaikų žinias ir skatina juos mokytis atrandant. Kad ir kokia tai bebūtų erdvė, mokymo(si) tikslas pakeitus aplinką išlieka tas pats: tyrinėti, eksperimentuoti, savarankiškai ieškoti atsakymų ir mokytis iš patirties. Pakeičiant ir atnaujinant ugdymosi aplinką, sužadinama atmintis, netikėtumo impulsas leidžia ilgai prisiminti gautą informaciją. Siekdami plėtoti mokinių kultūrines kompetencijas, mokytojai privalo ir patys susipažinti su kitokia aplinka – aplankyti kitas gimnazijas, domėtis gamtos, kultūros, istorinės reikšmės objektus.

Pagal TŪM ilgalaikės programos „Mokinių kultūrinės kompetencijos plėtojimas netradicinėse ugdymosi aplinkose“, patvirtintos Šakių ŠPT, I modulį „Organizacinės kultūros vizija švietimo institucijose“ buvo numatyta nuvykti į Kretingos Jurgio Pabrėžos universitetinę gimnaziją ir susitikti su lektoriumi Kęstučiu Trakšeliu, direktoriumi. Jis įsitikinęs, kad mokykla kaip institucija – tai ledkalnis. Virš vandens – simboliai, tikslai, misija, vizija, filosofija, juridiniai dokumentai, darbo kokybė, o po vandeniu personalas, vertybės, nuostatos, susitarimai, komunikacija, charakteris, lojalumas, pilietiškumas, valdymo stilius, bendradarbiavimas, net ir kavos gėrimo rateliai. Direktorius ne kartą pabrėžė, kad mokykla turi būti saugi vieta kiekvienam vaikui. Pranešimas, pabendravimas su direktoriumi ir mokytojais, patalpų apžiūrėjimas paliko didelį įspūdį. Apžiūrint, diskutuojant kilo daug įdomių minčių apie autokratinį ir demokratinį valdymą, apie darbo organizavimą, apie laboratorijų būtinybę ir dar apie daug ką. Įspūdį paliko biblioteka ant sienos – nupieštos knygos su QR kodais, vienuolio ir gamtininko Jurgio Pabrėžos vaistažolių lysvės vidiniame kieme ir jo paveikslas sieniniame pano, sensorinis kabinetas ir mintis vesti edukacijas rajono darželinukams ir pradinukams.

Pagal programą, praktikos darbas – Japoniškų sodų lankymas Kretingos rajone. Netoli Darbėnų miestelio, plyname lauke pradėtas meistro iš Japonijos Hajime Watanabe ir gydytojo Šarūno Kasmausko kuriamas Japoniškas sodas – neatsiejama japonų kultūros dalis. Šis Japoniškas sodas yra didžiausias Europoje ir apima 16 ha teritoriją. Ypač gražus sodas rudenį, kai medžiai nusidažo įvairiomis spalvomis. Vaikščiodami po šiuos sodus mokytojai susipažino su japonų kultūra, sprendė klausimus, kokių dalykų pamokas būtų galima integruoti, kad supažindinti su tolimos šalies žmonių gyvenimo būdo ypatumais.

Tikslingi ir naudingi mokymai – tai naujos žinios, kurios leidžia kilti ir vystytis naujoms idėjoms, plečia kultūrinį akiratį, verčia susimąstyti, kaip netradicinės erdvės galėtų pagerinti mokymosi motyvaciją.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas