Vytauto Didžiojo universiteto Šakių „Žiburio“ gimnazija

Stažuotė Suomijoje

  • Paskelbė : Inesa Merčaitienė
  • Paskelbta: 2025-11-13
  • Kategorija: Renginiai

Lapkričio 3-7 dienomis, vykdant TŪM programos veiklas, VDU Šakių „Žiburio“ gimnazijos kolektyvas pakvietė kolegas iš Lukšių Vinco Grybo, Kudirkos Naumiesčio Vinco Kudirkos gimnazijų ir „Varpo“ mokyklos į stažuotę Estijos ir Suomijos ugdymo įstaigose.

Pirmoji diena Estijoje, Taline prasidėjo Mustamae Riigigumnaasium turu po inovatyvią ugdymo įstaigą, primenančią erdvėlaivį savo formomis ir spalvine gama. Atviros rūbinės, tik daiktams skirtos spintelės, didelės erdvės, daug mokinių poilsiui skirtų aplinkų, mandagūs ir bendrauti linkę mokiniai. Gimnazijos atstovė supažindino su įstaiga, jos išskirtinumu (6 mokiniai į vieną vietą), pristatė Estijos švietimo sistemą. Kad laikas neprailgtų laukiant kelto, aplankėme Talino senamiestį, grožėjomės žaviu saulėlydžiu.

Antroji diena Suomijoje mūsų laukė Tapiola Upper Secondary School. Mus sutikęs mokyklos direktorius pakvietė paklausyti mokinių ansamblio dainos. Mokykla yra su muzikine pakraipa. Baigdami mokyklą, mokiniai moka groti gitara arba ukulėle, mokyklos sienas puošia dideli mokinių tapyti paveikslai. Stebėjome pamokas, atkreipėme dėmesį į mokinių laisvumą pamokų metu. Išnaudojamos visos erdvės- kai reikia, sporto salė tampa aktų sale. Mokyklą pristatė ne tik mokytojai, bet ir mokiniai, papasakoję apie mokomuosius dalykus, projektinę bei popamokinę veiklą. Po apsilankymo ugdymo įstaigoje grožėjomės Helsinkio senamiesčiu, kitomis turistų lankomomis vietomis.

Trečioji aplankyta mokykla Leppavaara Upper Secondary School. Čia stebėjome pamokas, susipažinome su mokykla ir mokytojais, dėstymo metodika. Visur dėmesį traukia mokinių laisvalaikiui skirtos erdvės, žaidimų zonos, išskirtinis dėmesys estetikai ir patogumui. Išnaudojamos net mažiausios darbo ir poilsio erdvės. Tokių mokytojų kambarių kaip Lietuvos mokyklose nematėme. Visur aplinka skirta darbui ir pasiruošimui jam. Išskirtinai mokiniai ir mokytojai persiauna lauko avalynę arba laisvai vaikšto basomis ne tik šitoje, bet ir visose aplankytose mokyklose. Laisvas laikas buvo skirtas pasivaikščioti po Helsinkio senamiestį, stebėti besipuošiančias vitrinas, mėgautis kava seniausioje miesto kavinėje ar ragauti pienišką lašišos sriubą senajame turguje. Apžiūrėta Helsinkio įlanka su uostais, saunomis ir laivais (keltais). Aplankyta postmoderni Oodi biblioteka ir puošni klasicistinė nacionalinė biblioteka, šventyklos, paminklas kompozitoriui Sibelijui,Tempeliaukio bažnyčia uoloje. Gėrėjomės Art Deko stliaus pastatais, ypač pirmąja universaline parduotuve ,,Stockmann", suomių pasididžiavimu - geležinkelio stotimi.

Paskutinė stažuotės diena prabėgo lankantis pamokose, jas stebint, diskutuojant po susipažinimo ir prezentacijos Helsinkio Vikki Teacher Training School. Čia detaliai buvo pristatyta Suomijos mokymosi sistema, atsakyta į mums aktualius klausimus. Pavaišinti pietumis mokyklos valgykloje tęsėme pamokų stebėjimą, reflektavome. Antroji dienos dalis prabėgo Heureka mokslo centre.

Už labai įdomiai ir puikiai suorganizuotą stažuotę esame dėkingi UAB „Pramogų vėjas“.

TŪM stažuotė Taline ir Helsinkyje baigėsi. Aplankytos 4 mokyklos, susipažinta su išgirta Suomijos švietimo sistema. Suomijos švietimo sistema laikoma viena pažangiausių pasaulyje. Štai pagrindiniai bruožai trumpai:

• Lygybė ir prieinamumas: visi vaikai turi lygias galimybes gauti kokybišką išsilavinimą, nepriklausomai nuo socialinės padėties ar gyvenamosios vietos.

• Nemokamas mokslas: mokslas nemokamas nuo pradinės mokyklos iki universitetų, taip pat suteikiamos nemokamos mokyklinės priemonės ir maitinimas.

• Mokytojų kvalifikacija: visi mokytojai turi magistro laipsnį ir yra labai gerbiami visuomenėje.

• Mažai testų: nėra standartizuotų egzaminų iki pat vidurinės mokyklos pabaigos; vertinimas daugiausia grindžiamas mokinių pažanga ir savarankišku mokymusi.

• Dėmesys individualiems poreikiams: mokytojai daug dėmesio skiria kiekvieno vaiko stiprybėms ir silpnybėms.

• Trumpesnės pamokos ir mažiau namų darbų: akcentuojama pusiausvyra tarp mokymosi ir poilsio.

 

Rezultatas – aukšti mokinių pasiekimai, didelis pasitenkinimas mokykla ir stipri mokymosi kultūra.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas