KONTAKTAI

NAUDINGOS NUORODOS

Žemės diena
2019-03-20
    Kovo 20 dieną visa gimnazija šventiškai ir netradiciškai paminėjo Žemės dieną. Šis ypatingas trečiadienis prasidėjo nuo klasės valandėlių, o po jų visi gimnazistai buvo užimti skirtingomis veiklomis.

Pirmokai keliavo į Gelgaudiškį bei Zyplius. Gelgaudiškyje 1b ir 1c apžiūrėjo dvarą bei parką, o mes, 1a ir 1d, Zypliuose dalyvavome žvakių liejimo edukacijoje. Sužinojome, kad pagal nulietą žvakę galima nustatyti ir savo charakterio bruožus. Taip pat išgirdome apie žvakės svarbą žmonių gyvenimuose anksčiau, kai tai buvo pagrindinis šviesos šaltinis ilgais vakarais. Dvare išklausėme neilgą pasakojimą apie tremtinius bei pamatėme jų parsivežtus daiktus iš trėmimo vietų ir buvome supažindinti su netrukus atsidarysiančia paroda “Jie neturėjo grįžti...”. Toliau sekė kitas etapas - pažintis su pačiu dvaru, pirmiausia - su dvaro istorija, kaip keitėsi jo šeimininkai ir pats dvaras. Lukšių kultūros centre gidė Rūta mums papasakojo, kad ypač daug prie dvaro gyvavimo prisidėjo paskutinis dvaro savininkas grafas Tomas Potockis. Jis išpuoselėjo dvaro vidų ir aplinką. Pamatėme, kurios pastatų dalys dvare yra originalios, išlikusios nuo senų laikų. Visa tai, ką sužinojome, galėjome ir apžiūrėti. Taip pat turėjome galimybę pasipuošti skrybėlėmis (neapsiėjome ir be nuotraukų) ir pagroti pianinu, galėjome pasijausti tikrais dvariškiais. Išvaikščiojome visą dvaro ansamblį - pagrindinius rūmus, buvusias arklides, virtuvę, sodininkui bei ūkvedžiui kažkada priklausiusius pastatus. Apžiūrėjome ekspozicijas Zanavykų muziejuje, Lukšių kultūros centre, arklidžių bei kituose pastatuose, taip pat oficinos vidų ir pusrūsį. Daugelyje jų gausu meno kūrinių, įvairių parodų bei skulptūrų. Kelionė buvo labai įdomi, parsivežėme daug naujų žinių ir, žinoma, pačių nulietą žvakę! Nors dauguma lankomės čia nebe pirmą sykį, tačiau kiekvieną kartą yra labai smagu čia sugrįžti!
Domantė Valaitytė, Gedvilė Steputaitytė, 1a klasė

Mes, 2okės, esame be galo patenkintos geografijos, biologijos ir chemijos mokytojų suplanavimu šiai dienai! Antrokai kūrė įvairius darbus iš antrinių žaliavų, savo kūriniais bandydami pagerbti šią dieną ir atkreipti dėmesį į didžiulę problemą - vartotojiškumą ir milžiniškus kiekius plastiko. Todėl visi kruopščiai kibo į darbus ir viena klasė pagamino žemę iš plastikinių puodelių, kita – „išsiuvinėjo“ mūsų žemynus, o trečioji savo kūryboje naudojo tekstilę. Toks darbas išmokė mus kūrybiškumo ir komandinio darbo, kadangi laiko neturėjome daug. Po pamokos, eksponavome savo dirbinius mokyklos fojė.
    Vėliau mokiniai turėjo galimybę susitikti su žurnaliste Rita Šemelyte, kuri pasakojo apie savo keliones bei rodė vaizdo medžiagą apie aplankytus Galapagus, Ameriką, Antarktidą. Tuo pačiu žurnalistė pristatė ir savo naująją knygą, kurioje buvo aprašomos visos minėtos vietovės. Sužinojome labai daug naujų dalykų apie pasaulį, gyvūniją, augaliją.
    Gerų emocijų kupinas buvo ir antrasis susitikimas su Ričardu Anusausku. Čia mokiniai ne tik galėjo artimiau susipažinti su fotografu bei jo profesijos specifika, patirtimi, bet ir išgirsti neįtikėtinų istorijų, pamatyti vaizdo įrašų apie Majų princeses, retus, nykstančius gyvūnus. Fotografas taip pat pasakojo apie įdomiausius ir keisčiausius gyvūnus, kuriuos jis yra nufotografavęs, ir kurių, pasirodo, net patys mokslininkai nežinoję. Jis dalinosi savo nuostabia patirtimi, kaip nusprendė eiti fotografo keliu.
    Šie žmonės, dėstę paskaitas, uždegė mumyse norą apkeliauti visą pasaulį, pamatyti įspūdingus vaizdus, fotografuoti, o vėliau dalintis su artimaisiais!
Rasa Grinevičiūtė, Miglė Endziulytė 2a klasė, Gedvilė Januškevičiūtė, 2c klasė

Grupelė gimnazistų iš 3b ir 3c klasių vyko į Kėdainius, kur aplankė fosfatų pramonės bendrovę “Lifosą”. Ši trąšas gaminanti bei eksportuojanti įmonė padarė nemažą įspūdį. Jos dydis, puikios darbo sąlygos, darbuotojų kiekis, naujausios technologijos ir pats gamybos procesas... Visko tiek daug. Gimnazistams pasitaikė galimybė net apžiūrėti kelis cechus bei pabendrauti su įmonės darbuotojais. Vėliau moksleiviai keliavo papietauti ir apžiūrėti Kėdainių senamiesčio. Čia susipažino su žydų kultūra, papročiais, simboliais bei aplankė vietinę sinagogą. Gimnazistai sužinojo ir apie škotų, kurie senovėje gyveno Kėdainiuose, kultūrą. Pagerbė Radvilų, ilgą laiką valdžiusių šį miestą, karstus. Pasivaikščiojo populiariąja Džiazo gatve, aplankė evangelikų liuteronų bažnyčią. Kėdainių krašto muziejuje pamatėme vienintelį Baltijos šalyse esantį saulės laikrodį bei mus išmokė, kaip juo naudotis. Tad Kėdainiai visus nustebino savo lankomų objektų skaičiumi, grožiu bei veiklų įvairove.
    3d klasė aplankė Jurbarko rajoną, garsėjantį ne tik įspūdinga Nemuno pakrante ir pilių gausa, bet ir kitomis įdomybėmis – senovinių automobilių muziejumi, Smalininkų kartodromu bei vis labiau populiarėjančiu potyrių turizmu. Patogiai įsitaisę krėsluose Jurbarko turizmo centre gimnazistai skriejo virš visų šio rajono įžymybių, numynė daugiau nei 30 km naujaisiais ir senaisiais dviračių takais. Centro gidė gimnazistams plačiau papasakojo Jurbarko dvaro istoriją ir vieną svarbiausių jo valdytojų - kunigaikštį Ilarioną Vasiljevičių Vasilčikovą, kurio dėka šis kraštas ypač suklestėjo. Kunigaikštis ne tik pastatė pirmąją elektrinę, senolių namus, bet ir įrengė šiltadaržius, kuriuose augino tais laikais nematytas daržoves – pomidorus. Vėliau gimnazistai aplankė vieną didingiausių pilių apylinkėje – Panemunės (arba kitaip vadinamą Vytėnų) pilį. Čia sužinojome ne tik pagrindinius faktus iš pilies istorijos, bet ir pamatėme, kaip privatus verslas bei vaizduojamasis menas gali padėti išsaugoti mūsų kultūrinį paveldą – restauruota dalis pilies šiuo metu teikia apgyvendinimo paslaugas, o Vilniaus dailės akademijos studentai čia rengia savo parodas ir praktikuojasi restauruoti sienų dekorą. Abejingų nepaliko ir pilies bokšte įrengta apžvalgos aikštelė bei karceris.
Raminta Majauskaitė, 3b klasė, Samanta Stanaitytė 3c klasė

Tokia diena išties gimnazistams suteikė nepamainomų įspūdžių, žinių, darbo grupėse patirties, idėjų realizavimo bei, žinoma, daugiau supratimo apie Žemę ir jos išsaugojimui skirtą dieną.

P.S. Ketvirtokų tikrai neužmiršome. Jiems sėkmės linkėjome atliekant lietuvių kalbos egzamino kalbėjimo dalies užduotis.
NUOTRAUKOS
Kitos naujienos
PAGRINDINIS
© 2016 - 2024. Šakių “Žiburio” gimanazija. Visos teisės saugomos. Kopijuoti turinį be raštiško gimnazijos sutikimo griežtai draudžiama.